INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem Pani/ Pana danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy w Ełku przy ul. Suwalskiej 38 w Ełku. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres mailowy sekretariat@pup.elk.pl, telefonicznie pod numerem 87-629-02-00, na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej na platformie ePUAP: /pupelk/SkrytkaESP lub pisemnie na adres siedziby administratora.
GŁÓWNY CEL PRZETWARZANIA
Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu realizacji zadań wynikających z ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (DzU.z 2022 r. poz.690 z późn. zm.) w szczególności w zakresie realizacji usług rynku pracy, stosowania instrumentów rynku pracy, przyznawania świadczeń oraz kontaktowania się z Państwem na wskazany adres zamieszkania, adres e-mail lub nr telefonu.
SZCZEGÓŁOWE CELE PRZETWARZANIA
- PRZETWARZANIE ZWIĄZANE Z OBSŁUGĄ OSÓB BEZROBOTNYCH LUB POSZUKUJĄCYCH PRACY
Podanie danych jest obowiązkowe.
- PRZETWARZANIE ZWIĄZANE ZE WSPÓŁPRACĄ Z PRZEDSIĘBIORCAMI
Podanie danych jest obowiązkowe.
- PRZETWARZANIE ZWIĄZANE Z OBSŁUGĄ CUDZOZIEMCÓW
Podanie danych jest obowiązkowe.
- ZABEZPIECZANIE UDZIELONEJ POMOCY
Podanie danych jest obowiązkowe.
- PROWADZENIE ROZLICZEŃ I DOKUMENTACJI KSIĘGOWEJ
Podanie danych jest obowiązkowe.
- PROWADZENIE POSTĘPOWAŃ ADMINISTRACYJNYCH
Podanie danych jest obowiązkowe.
- OBSŁUGA POWIATOWEJ RADY RYNKU PRACY W EŁKU
Podanie danych jest obowiązkowe.
- PROWADZENIE POSTĘPOWAŃ NA PODSTAWIE USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH.
W przypadku korzystania przez uprawnione podmioty z prawa do odwołania wobec naruszenia przez administratora przepisów prawa zamówień publicznych, odwołującym mogą być udostępniane informacje o wyrokach skazujących, naruszeniach prawa i powiązanych z tym środkach bezpieczeństwa.
- PROWADZENIA POSTĘPOWAŃ OFERTOWYCH
Udział w postępowaniu jest dobrowolny, jednak podanie danych osobowych jest niezbędne w celu jego przeprowadzenia.
PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest spełnienie obowiązku prawnego nałożonego na administratora (pkt od 1 do 7) oraz wykonywanie zadań realizowanych w ważnym interesie publicznym (pkt 1 i 3). Administrator może także przetwarzać szczególne kategorie danych w zakresie określonym w ustawie w celu wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej (pkt od 1 do 7), a także ze względów związanych z ważnym interesem publicznym (pkt 1 i 3).
W sytuacji, w której administrator zleca swoim kontrahentom wykonanie zadań na podstawie zawartych umów, przetwarzanie realizowane jest w związku wykonaniem i podejmowaniem czynności mających na celu zawarcie tej umowy (pkt 8 i 9).
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Dane osobowe osób korzystających z pomocy określonej w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy przetwarzane będą przez 50 lat. W przypadku danych osobowych osób niekorzystających z pomocy określonej w ustawie okres przechowywania ustalany jest na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów prawa dotyczących archiwizacji, rachunkowości i zasad gospodarowania środkami publicznymi oraz innych szczególnych przepisów prawa materialnego.
POZYSKIWANIE DANYCH OSOBOWYCH
Administrator realizując swoje zadania ma prawo do pozyskiwania danych na temat osób bezrobotnych lub poszukujących pracy także z krajowych systemów informatycznych, których działanie regulowane jest odrębnymi przepisami prawa. Do takich źródeł informacji należą głównie rejestr centralny prowadzony przez ministra właściwego ds. pracy, System Elektronicznej Wymiany Informacji dotyczących Zabezpieczenia Społecznego, Samorządowa Elektroniczna Platforma Informacyjna, system teleinformatyczny Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. Dane mogą być także pozyskiwane z systemu System Harmonogramowania Rejestracji i Monitorowania Pomocy w zakresie udzielanej przedsiębiorcom pomocy publicznej.
UDOSTĘPNIANIE DANYCH OSOBOWYCH
Podane dane osobowe będą przekazywane podmiotom rynku pracy oraz innym organizacjom i instytucjom, związanym z realizacją ustawowych zadań. W niezbędnym zakresie, dane osobowe są także ujawniane operatorom pocztowym w celu prowadzenia korespondencji oraz bankom w celu realizacji przelewów.
Administrator udostępnia także zgromadzone dane dostawcom systemu informatycznego w celu zapewnienia jego bezpieczeństwa i sprawnego funkcjonowania. Udostępnianie to odbywa się na podstawie stosownej umowy powierzenia z zapewnieniem dostępności, integralności i poufności danych.
PRAWA
W związku z przetwarzaniem przysługuje Państwu prawo do dostępu do swoich danych osobowych, prawo żądania ich sprostowania oraz ograniczenia ich przetwarzania.
Wobec przetwarzania związanego z ważnym interesem publicznym mają Państwo także prawo do wyrażenia sprzeciwu. Przysługuje Państwu również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/ Pan skontaktować poprzez email: iod@pup.elk.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.