Nowy obowiązek dla instytucji publicznych dotyczący zgłaszania ofert pracy przez system ePraca

Print Drukuj

W związku z wejściem w życie  ustawy z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. z 2025 poz. 620) zostały określone  dla niektórych podmiotów nowe zasady zgłaszania ofert pracy za pośrednictwem systemu ePraca.

 

W myśl art. 83 ust. 2 pkt 1 ww ustawy, obowiązek zgłaszania ofert pracy  za pośrednictwem systemu ePraca,  obejmuje  podmioty o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022r. poz. 902), tj:

  • organy władzy publicznej,
  • organy samorządów gospodarczych i zawodowych,
  • podmioty reprezentujące Skarb Państwa,
  • osoby prawne państwowe i samorządowe,
  • jednostki organizacyjne wykonujące zadania publiczne lub dysponujące majątkiem publicznym.

 

Celem zmiany jest zwiększenie liczby dostępnych i aktualnych ofert pracy, w szczególności na stanowiska specjalistyczne, oraz ułatwienie dostępu do nich osobom bezrobotnym i poszukującym pracy.

 

Ustawa z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. z 2025 poz. 620) wchodzi w życie  01 czerwca 2025r.

Informacje o publikacji dokumentu