Ochrona danych osobowych

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
 
Administratorem Pani/ Pana danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy w Ełku przy ul. Suwalskiej 38 w Ełku. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres mailowy sekretariat@pup.elk.pl, telefonicznie pod numerem 87-629-02-00, na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej na platformie  ePUAP: /pupelk/SkrytkaESP lub pisemnie na adres siedziby administratora.
 
GŁÓWNY CEL PRZETWARZANIA
 
Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu realizacji zadań wynikających z ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (DzU.z 2022 r. poz.690 z późn. zm.) w szczególności w zakresie realizacji usług rynku pracy, stosowania instrumentów rynku pracy, przyznawania świadczeń oraz kontaktowania się z Państwem na wskazany adres zamieszkania, adres e-mail lub nr telefonu.
 
SZCZEGÓŁOWE CELE PRZETWARZANIA
 
  1. PRZETWARZANIE ZWIĄZANE Z OBSŁUGĄ OSÓB BEZROBOTNYCH LUB POSZUKUJĄCYCH PRACY
W tym przypadku dane przetwarzane będą w celu rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy, wykonywania zadań związanych z pośrednictwem pracy, poradnictwem zawodowym, tworzeniem nowych miejsc pracy, przyznawaniem i wypłatą zasiłków oraz innych świadczeń przysługujących osobom bezrobotnym lub poszukującym pracy, opracowywaniem analiz i sprawozdań statystycznych dotyczących lokalnego rynku pracy, sporządzaniem monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych, sporządzeniem opracowańna potrzeby powiatowej rady rynku pracy oraz organów zatrudnienia, organizacją i finansowaniem usług rynku pracy. Przetwarzanie będzie także obejmowało czynności związane z obowiązkiem zgłaszania osób do ubezpieczenia zdrowotnego i społecznego.
Podanie danych jest obowiązkowe.
 
  1. PRZETWARZANIE ZWIĄZANE ZE WSPÓŁPRACĄ Z PRZEDSIĘBIORCAMI
W tym przypadku dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi wniosków o przyznanie środków z Funduszu Pracy z tytułu: organizacji prac interwencyjnych, organizacji robót publicznych, przyznania bonu zatrudnieniowego, refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy oraz przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej. Przetwarzanie realizowane będzie także w zakresie wniosków o zorganizowanie stażu, o przyznanie bonu na zasiedlenie, o zorganizowania prac społecznie użytecznych, o przyznanie dodatku aktywizacyjnego, szkoleń, kształcenia ustawicznego za pośrednictwem KFS,  a także innych instrumentów rynku pracy przewidzianych ustawą o promocji zatrudnienia …, również w zakresie rozliczania udzielonej pomocy publicznej.
Podanie danych jest obowiązkowe.
 
  1. PRZETWARZANIE ZWIĄZANE Z OBSŁUGĄ CUDZOZIEMCÓW
W tym przypadku będą przetwarzane dane osobowe o podmiotach powierzających wykonywanie pracy cudzoziemcom, cudzoziemcach, którym powierza się wykonywanie pracy, oraz pracy, którą mają wykonywać cudzoziemcy.
Podanie danych jest obowiązkowe.
 
  1. ZABEZPIECZANIE UDZIELONEJ POMOCY
W tym przypadku dane osobowe przetwarzane będą w celu zapewnieniu zabezpieczenia zwrotu udzielonych refundacji lub pomocy na podstawie przepisów ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy i ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wraz z  rozporządzeniami wykonawczymi do tych przepisów.
Podanie danych jest obowiązkowe.
 
  1. PROWADZENIE ROZLICZEŃ I DOKUMENTACJI KSIĘGOWEJ
Ponieważ zadania realizowane przez administratora finansowane są ze środków publicznych, niezbędne jest także przetwarzanie danych osobowych w celu prowadzenia rozliczeń finansowych oraz ujmowania ich w dokumentach księgowych, rejestrach, ewidencjach oraz wykorzystywanych urządzeniach księgowych.
Podanie danych jest obowiązkowe.
 
  1. PROWADZENIE POSTĘPOWAŃ ADMINISTRACYJNYCH
W sytuacjach, gdy administrator zobowiązany jest do stosowania trybu postępowania administracyjnego dane osobowe przetwarzane będą w ramach czynności określonych w Kodeksie Postępowania Administracyjnego.
Podanie danych jest obowiązkowe.
 
  1. OBSŁUGA POWIATOWEJ RADY RYNKU PRACY W EŁKU
Dane osobowe członków rady przetwarzane będą w celu zapewnienia Radzie obsługi technicznej co jest obowiązkiem prawnym ciążącym na administratorze na podstawie rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. (Dz.U. z 2014 poz. 630) w sprawie rad rynku pracy, a także w celach związanych z rozliczaniem należności związanych z uczestnictwem w posiedzeniach rady.
Podanie danych jest obowiązkowe.
 
  1. PROWADZENIE POSTĘPOWAŃ NA PODSTAWIE USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH.
Podanie danych osobowych w celu prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,  zawarcia umowy  i jej realizacji jest obowiązkowe, a samo przetwarzanie jest obowiązkiem prawnym nałożonym na administratora.
W przypadku korzystania przez uprawnione podmioty z prawa do odwołania wobec naruszenia przez  administratora  przepisów prawa zamówień publicznych, odwołującym mogą być udostępniane informacje o wyrokach skazujących, naruszeniach prawa i powiązanych z tym środkach bezpieczeństwa.
 
  1. PROWADZENIA POSTĘPOWAŃ OFERTOWYCH
W przypadku prowadzonych przez administratora postępowań ofertowych, przetwarzane będą dane osobowe oferentów oraz osób, których dane osobowe zostały przekazane przez oferentów. Celem przetwarzania w tym przypadku jest wybór najkorzystniejszej oferty, zawarcia umowy ze zwycięskim oferentem i zapewnienie skutecznej i zgodnej z prawem realizacji umowy.
Udział w postępowaniu jest dobrowolny, jednak podanie danych osobowych jest niezbędne w celu jego przeprowadzenia.
 
PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest spełnienie obowiązku prawnego nałożonego na administratora (pkt od 1 do 7) oraz wykonywanie zadań realizowanych w ważnym interesie publicznym (pkt 1 i 3). Administrator może także przetwarzać szczególne kategorie danych w zakresie określonym w ustawie w celu wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej (pkt od 1 do 7), a także ze względów związanych z ważnym interesem publicznym (pkt 1 i 3).
W sytuacji, w której administrator zleca swoim kontrahentom wykonanie zadań na podstawie zawartych umów, przetwarzanie realizowane jest w związku wykonaniem i podejmowaniem czynności mających na celu zawarcie tej umowy (pkt 8 i 9).
 
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Dane osobowe osób korzystających z pomocy określonej w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy przetwarzane będą przez 50 lat. W przypadku danych osobowych osób niekorzystających z pomocy określonej w ustawie okres przechowywania ustalany jest na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów prawa dotyczących archiwizacji, rachunkowości i zasad gospodarowania środkami publicznymi oraz innych szczególnych przepisów prawa materialnego.
 
POZYSKIWANIE DANYCH OSOBOWYCH
Administrator realizując swoje zadania ma prawo do pozyskiwania danych na temat osób bezrobotnych lub poszukujących pracy także z krajowych systemów informatycznych, których działanie regulowane jest odrębnymi przepisami prawa. Do takich źródeł informacji należą głównie rejestr centralny prowadzony przez ministra właściwego ds. pracy, System Elektronicznej Wymiany Informacji dotyczących Zabezpieczenia Społecznego, Samorządowa Elektroniczna Platforma Informacyjna, system teleinformatyczny Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. Dane mogą być także pozyskiwane z systemu System Harmonogramowania Rejestracji i Monitorowania Pomocy w zakresie udzielanej przedsiębiorcom pomocy publicznej.
 
UDOSTĘPNIANIE DANYCH OSOBOWYCH
Podane dane osobowe będą przekazywane podmiotom rynku pracy oraz innym organizacjom i  instytucjom, związanym z realizacją ustawowych zadań. W niezbędnym zakresie, dane osobowe są także ujawniane operatorom pocztowym w celu prowadzenia korespondencji oraz bankom w celu realizacji przelewów.
Administrator udostępnia także zgromadzone dane dostawcom systemu informatycznego w celu zapewnienia jego bezpieczeństwa i sprawnego funkcjonowania. Udostępnianie to odbywa się na podstawie stosownej umowy powierzenia z zapewnieniem dostępności, integralności i poufności danych.

PRAWA
W związku z przetwarzaniem przysługuje Państwu prawo do dostępu do swoich danych osobowych, prawo żądania ich sprostowania oraz ograniczenia ich przetwarzania.
Wobec przetwarzania związanego z ważnym interesem publicznym mają Państwo także prawo do wyrażenia sprzeciwu. Przysługuje Państwu również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
 
INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
Funkcję Inspektora Ochrony Danych pełni Pan Michał Cupiał, z którym może się Pani/ Pan skontaktować poprzez email: iod@pup.elk.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
 

Załączniki

Klauzula informacyjna RODO - FEWiM
Klauzula informacyjna RODO - FEWiM.pdf 354 KB
Klauzula informacyjna dla e-Doręczeń i ePUAP
Klauzula informacyjna dla e-Doręczeń i ePUAP.pdf 66 KB

Informacje o publikacji dokumentu